Han en Yvonne in India

Jodhpur naar Udaipur

11-11-2009

Na een lekker ontbijt, vanuit Jodhpur vertrokken naar weer een nieuwe bestemming. Onderweg nog een foto-stop bij een paar herders met kinderen. De hele ochtend in de bus, en na de lunch een bezoek aan de Jain- tempel gebracht in Ranakpur , met 1444 pilaren waarvan er 1 scheef staat. Dit is om de mensen tegen het boze oog te beschermen. Deze tempel stamt uit de 15e eeuw. Alles is van marmer gemaakt. Er stond nog zo'n Jain tempel die wat kleiner was. Overal vlogen overal grote geel groene parkieten rond. Toen onze reis weer vervolgd richting Udaipur. Han ontdekte nog een gier onderweg. Ook hebben we apen gevoerd die je overal tegen kwam langs de weg. Bij een volgende stop zagen we hoe ze hier water omhoog hijsen met een ouderwets waterrad met emmertjes er aan. Dit werd aangedreven door twee ossen die rondjes lopen aan een juk. De put was enorm diep de bodem was niet te zien. In een dorp een stuk verderop zagen we vliegende honden (een soort grote vleermuis). Overal waar je stopt komen de kinderen op je af, om te vragen of je nog iets voor ze hebt. De tocht ging vandaag het laatste gedeelte door een berggebied met een totale hoogte van 1721 meter. Aangekomen in Udaipur, zocht onze chauffeur een weg door een chaos van auto's, tuk tuk's en scooters. Wij zijn blij dat we zelf hier niet hoeven te rijden. In het hotel aangekomen, de koffers naar de kamers gebracht en heerlijk gegeten.