Han en Yvonne in India

Delhi

18-11-2009

De laatste dag in India. We vertrekken om 10.30 uit ons hotel.

Vandaag gaan we de highlights van Delhi bekijken. Old Delhi en New Delhi, de hoofdstad van India. We rijden voor een fotostop langs het rode fort en de grote moskee. Eerst brengen we een bezoek aan de verbrandplaats van Mahatma Gandhi. Het is hier heel druk. Op hetzelfde terrein zijn nog meer verbrandplaatsen van Indiase leiders. Verder bezoeken we een groot tempel- en moskeecomplex, waarvan de oudste bouwsels stammen uit de 2e eeuw nc. Ook bezoeken we een Balai-tempel in de vorm van een ontluikende lotusbloem. Het heeft wel wat weg van het operahouse in Sydney. In de tempel heerst een serene stilte. Geluid maken is verboden.

Tot slot gaan we naar het India gate, een soort arc de triomphe met het zelfde doel, nml. De nagedachtenis aan gevallen soldaten in de oorlogen na 1947. Hierna gaan we naar een bijzonder restaurant, voor onze laatste maaltijd in India. In het restaurant is geen meubelstuk gelijk. Als buffetbar wordt een oude ford gebruikt. Na het eten worden we gedropt op het vliegveld voor de terugreis. Na lang zoeken hebben we het kantoor van Lufthansa gevonden waar we onze tickets konden ophalen.