Han en Yvonne in India

Puskar naar Jaipur

14-11-2009

Onze tocht word vervolgd richting Jaipur. Een enorme stad met zeker 4 miljoen inwoners. Het is dan ook een gekkenhuis als je over straat loopt.

We waren ongeveer rond het middaguur in Jaipur. Tot 4 uur hadden we vrije tijd, waarin we konden lunchen en wat rondwandelen. Hierna gingen we naar een tapijtfabriek waar we een verkoop demonstratie kregen van schapenwol, kashmirwol en zijden tapijten. Erg mooi hoor, maar er is niets gekocht. We zijn ook nog naar een fabriek CQ winkel geweest waar ze edelstenen en halfedelstenen verwerkt tot sieraden. Hier heb ik een hele mooie ring van Han gekregen, met 2 diamantjes en een blauwe saffier. Inmiddels was het weer tijd om te eten. Een aantal dames van onze groep zijn met Jay onze reisleider ook nog op pad geweest om zogenaamd een kadootje voor een familielid te kopen. Het kado was eigenlijk voor Jai, Omdat hij ons morgen gaat verlaten, en de belangrijkste reden is, dat hij volgende week gaat trouwen. Een gearrangeerd huwelijk zoals dat gewoon is in India. Hij kreeg een gouden ketting met een hanger met de reincarnatie van de moedergod Durga. Erg mooi, en iets wat hij al heel lang wilde hebben.