Han en Yvonne in India

Jaisalmer

09-11-2009

Vandaag de stad Jaisalmer bekeken. Om 06.30 uit de veren, nou ja met een duf hoofd opstaan dus. Lekker ontbeten en om 08.00 in de bus naar t

Jessermeer. De waterstand was wat laag door t gebrek aan regen, maar er stonden een paar hele mooie koepeltjes in het meer. Een was van de Maharadja en de andere van de prins. Onderweg foto's gemaakt van zingende kindertjes die vader Jacob op z'n frans zongen erg leuk. Na t bezoek aan t meer naar t fort van Jaisalmer, daar een aantal uren rondgelopen en veel foto's gemaakt.

Het is een levend fort, gebouwd door de zoon van de Maharadja van Jodhpur. Het is bewoond aan de binnenkant. Er staan allemaal huisjes en hotels. Er wonen zo'n 4000 mensen binnen de poort. Er waren ook tempels binnen de muren van t fort, een Jain tempel een Visjnoe tempel en een Shiva tempel. Daarna zijn we in een een Haveli geweest. Jaisalmer ligt ook op de zijderoute van vroeger, net als Bikaner en Mandawa.

Om 13.00 waren we weer in t hotel, waar we tijd hadden om wat te eten en uit te rusten. Om 16.00 moesten we weer present zijn voor de volgende trip. Nu gingen we een dromedaris rit door de woestijn maken. Aan t eind van de rit kregen we rum met cola, en hebben gewacht tot de zon onder ging, heel mooi. Er waren zigeuners die voor ons dansten met een schattig klein meisje, van ongeveer 4 jaar, die erg haar best deed. Later in het schemer donker weer op de dromedaris terug naar de bus. Erg leuk. Toen op naar de zigeuner dansavond met buffet. Ik ( Yvonne) heb ook gedanst toen er mensen uit het publiek gevraagd werden. Op weg naar het hotel vreselijk gelachen in de bus. Iedereen was erg lollig, ook omdat er weer rum aan te pas kwam. De hele bus was een feest!.Indiase muziek en dansen, zelfs de buschauffeur deed mee, nadat we natuurlijk eerst gestopt waren. Onze reisleider Jay, deed zelf ook mee. Nog nooit mee gemaakt. Dat de bus op stelten stond. Jay is een hele leuke gezellige Indier, die zich niet afzijdig houd van de groep. Er worden over en weer grapjes gemaakt.

En toch geeft hij veel informatie over de steden en de omgeving.

Zo'n kleine groep heeft ook voordelen, je vormt veel sneller een eenheid.

laura

Klinkt erg gezellig ;)
gedraag jullie wel een beetje daar he :P haha

Veel plezier nog

wibbina

Ik wil dat dansje wel even zien als je terug bent!!
Leuk hoor!!

Liefs Wibbina

Cora

Druk programma, ik begrijp dat jullie er een enorm goede tijd hebben, klinkt allemaal reuzegezellig en razend interessant!!
liefs,
Cora
ps Het is hier op en top herfst met rondvliegende bladeren en regen!!!

erna

Ja toe maar rum met cola ipv cola met rum! Daarom was het natuurlijk zo gezellig.
:) xxx Erna