Han en Yvonne in India

Udaipur/ Puskar

13-11-2009

Vandaag ging onze reis naar Pushkar, We reden weer door het Aural gebergte.

Onderweg heel veel vrachtauto's gezien. Die zien er hier heel bijzonder uit.

Bij een spoorweg overgang waar we moesten wachten stonden wat kraampjes met eten en er waren een vrouw en een paar meisjes aan het dansen, zo langs de auto's. In Pushkar worden elk jaar festivals gehouden. In de stad zijn 300 tempels. De meeste in de hotels. Er leven hier nog hippies die na de jaren zeventig zijn blijven hangen. Het is een leuke stad met een gemoedelijke sfeer. Daar hebben we ook de enige Brahma tempel bezocht in heel India. Voor een groot deel oranje geschilderd. Bij het heilige meer(dat leeg is vanwege te weinig water) heeft Yvonne meegedaan aan een ceremonie voor geluk en gezondheid van de familie en vrienden en ter ere van overleden (voor)ouders. Het water komt uit een bassin onderaan de trappen naar het meer. Toch wel indrukwekkend. De Brahma-priester wenste haar veel gezondheid toe. We hebben in een van de vele winkeltjes een Ganesh beeldje gekocht. Dit beeldje is het symbool voor geluk, een hindoegod met een olifantenkop dat rechtop zit en versierd is met kettinkjes. S avonds lekker gegeten in het hotel. Vegetarisch, omdat in deze heilige stad vlees, eieren, alcohol en gemotoriseerd verkeer verboden zijn. Scooters blijkbaar niet, want die razen toeterend door de winkelstraatjes, het enige minpuntje. Jammer dat we hier maar een nacht blijven.

Frank Berndt

Echt grappig zo'n blog. Reis je toch een beetje vanuit Emmen Hi . Groetjes daar!!